Vil du starte med orientering?
Send en e-post til opostsi@gmail.com og fortell hvem du er, og vi sender deg informasjon om vår aktivitet og hvordan du kan bli medlem.

Mer løpende informasjon kan du finne på vår offisielle Facebookside.

Sandnes IL O-gruppa
Orienteringsgruppa i Sandnes IL har vært og er en av de største og mest aktive klubbene i Rogaland. Vi har godt over 230 medlemmer i alle aldre og på alle nivåer. Hos oss kan du være med enten målet ditt er å løpe fort i skogen (og kanskje vinne konkurranser) eller om du ønsker å nyte fine turer i skogen. Vi har felles klubb trening for barn og ungdommer hver torsdag og trening for de litt eldre (13+) hver mandag (intervalltrening) og søndag (langtur). Full oversikt over treningstider finner du her. I løpet av året reiser vi på kjekke løp og sosiale samlinger.

Vilt, vakkert og rått!
Sånn beskrives orienteringsidretten!
Orientering handler om å ta seg fram gjennom terrenget ved hjelp av kart og kompass. Orientering er litt som en «skatte- jakt» der du skal finne poster «gjemt» i skogen. Det er en spennende og fartsfylt idrett som gir mange flotte naturopplevelser!

Orientering er i hovedsak en individuell idrett. Det betyr at det
ikke er noen «reservebenk»!!

Det er også en sosial aktivitet der du vil lære å kjenne mange
mennesker som alle har det til felles at de er glad i natur, fart og spenning!